Palvelut
Nettisivujen uudistamisen suunnittelu
Uuden tuotteen tai palvelun konseptointi
Yrityksen tulee uudistua, pysyä mukana kilpailussa, kehittää asiakastarpeeseen uusia tuotteita ja palveluita. Palvelukonseptointiprojektissa kiteytämme uuden palvelun markkinointi- ja myyntivalmiiksi ja suunnittelemme palvelun lanseeraustoimenpiteet.

Some-näkyvyys, hakukoneoptimointi
Noin 90% ihmisistä aloittaa tiedon etsimisen Googlesta. Yli 90% ihmisistä käyttää muutamaa suosituinta somekanavaa. Maailma pyörii näiden ympärillä. Yrityksesi sivuston teknisen- ja sisällöllisen optimoinnin sekä somemarkkinoinnin kannattaa olla näiden keskiössä.
Kilpailuvaltin kiteytys, asiakashyödyn korostus, miten erottua kilpailijoista
Yrittäjän on kaiken kiireen keskellä usein vaikea miettiä miten parhaiten erottua kilpailijoista, miten selkeästi kertoa omasta tuotteesta ja sen ylivertaisuudesta ja asiakashyödystä. Onko tuotteella selkeä kilpailuetu? Miten keräämme ja hyödynnämme palautteita ja reklamaatioita? Pitäisikö tuotetta mahdollisesti muuttaa?
Vuokrajohtaja, keikkajohtaja, freelancer-asiantuntija
Johanna Siltala / Siltala Consulting voi auttaa yrityksiä myös vuokrajohtajasopimuksella. Voin tulla lyhyeksi ajaksi hoitamaan markkinointijohtajan tai markkinointipäällikön tointa, jos käsillä on esimerkiksi uuden tuotteen kehitys- ja lanseerausprojekti tai jos uuden henkilön rekrytointi uhkaa venyä pitkäksi prosessiksi. Voin tulla apuun myös esim 1-2 pvä/vko muutaman kuukauden ajaksi.

Markkinointistrategia
Markkinointistrategia auttaa löytämään yrityksen omat vahvuudet, kilpailuvaltit ja tavoiteltavan aseman kilpailijakentässä. Strategiatyö auttaa tarkentamaan viestinnän kohderyhmän ja valitsemaan keinot myynnin kasvattamiseen
Markkinointisuunnitelma
Markkinointisuunnitelman avulla mm jaksotetaan markkinointitekemistä, mietitään myyntiä tukevat toimenpiteet, asetetaan tavoitteet ja suunnitellaan satsaukset
Arvot yrityksen voimana
Yrityksessä on aina vallalla jotkut arvot. Ihan aina arvoista ei kuitenkaan ole yhdessä keskusteltu tai yhdessä sovittu, mitkä arvot meidän toimintaamme ohjaavat. Arvojen tulisi näkyä yrityksen toiminnassa, arkipäivässä ja asiakaskohtaamisissa. Arvot ovat asia, joka kiinnostaa myös potentiaalisia uusia työntekijöitä: sopivatko yrityksen arvot minulle?
Suurin apu
Olen auttanut yli 90:ää yrittäjää viimeisen neljän vuoden aikana. Yrittäjien antamassa palautteessa korostuvat seuraavat asiat: kerrankin tuli otettua aikaa tärkeään asiaan, tehokkaasti käytetty aika, hyvä ulkopuolinen näkemys ja ammattilaisen sparraus, kilpailuvaltin löytyminen ja selkeät ohjeet siitä viestimiseen.
Projektin toteutus
- Miten: yrittäjä ottaa yhteyttä ja keskustelemme yrityksen markkinointiin tai myyntiin liittyvästä tarpeesta. Keskustelun pohjalta ehdotan 2-5 työpajan kehitysprojektia, pituus riippuu projektin laajuudesta. Teen alustavan ehdotuksen sisällöstä.
- Missä: Projekti toteutetaan yrityksen tiloissa tai tarvittaessa Turun keskustassa Siltala Consulting työhuoneella.
- Miten tarvitsee valmistautua: Tärkeintä on yrittäjän halu tehdä kehitysprojekti, sitoutuminen sovittuihin tapaamisiin, avoin mieli ja oma pää kirkkaana mukana.
- Kuinka paljon menee aikaa: Projektipäivä on 7 tuntia. Projektipäivän voi puolittaa. Yleensä Kehitysprojektit kestävät 3-5 päivää.
- Miten dokumentoidaan: Projektipäivän aikana Johanna Siltala täydentää työdokumenttia ja yrittäjä saa aina päivän /projektin päättyessä PowerPoint- työdokumentin itselleen.
Eniten Johanna Siltala on tehnyt yritysten kehittämisprojekteja niin, että autettava yritys on hakenut ELY Yritysten kehittämispalvelut – tukea. Hakuprosessi on hyvin yksinkertainen ja helppo.